中古品:
¥12,813 税込
配送料 ¥257 5月20日-25日にお届け(5 時間 23 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
中古商品: 良い | 詳細
発売元 SmallerWorldFuture
コンディション: 中古商品: 良い
コメント: 中古良い。ページに線引や書き込み、表紙に傷や図書館なりのステッカ、印鑑などが見られる可能性。お客様のご満足を中心に据えるサービス。海外より発送致しますので、7~15営業日でのお届けをご期待ください。
Kindleアプリのロゴ画像

無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません

ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。

携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。

KindleアプリをダウンロードするためのQRコード

何か問題が発生しました。後で再度リクエストしてください。

Literacy Across Languages and Literatures (S U N Y SERIES, LITERACY, CULTURE, AND LEARNING) ハードカバー – 1994/3/1

4.5 5つ星のうち4.5 2個の評価

This book examines the linkage between literacy and linguistic diversity, embedding them in their social and cultural contexts. It illustrates that a more complete understanding of literacy among diverse populations and in multicultural societies requires attention to issues of literacy per se as well as to improving an educational process that has relevance beyond members of majority cultures and linguistic groups.

The focus of the book is on the social and cultural contexts in which literacy develops and is enacted, with an emphasis on the North American situation. Educators and researchers are discovering that cognitive approaches, while very valuable, are insufficient by themselves to answer important questions about literacy in heterogeneous societies. By considering the implications of family, school, culture, society, and nation for literary processes, the book answers the following questions. In a multi-ethnic context, what does it mean to be literate? What are the processes involved in becoming and being literate in a second language? In what ways is literacy in a second language similar and in what ways is it different from mother-tongue literacy? What factors must be understood to better describe and facilitate literacy acquisition among members of ethnic and linguistic minorities? What are some current approaches that are being used to accomplish this? These are vital questions for researchers and educators in a world that has a large number of immigrants, a variety of multi-ethnic and multi-lingual societies, and an increasing degree of multinational activity. Beyond addressing applied concerns, attending to these questions can provide new insights into basic aspects of literacy.
続きを読む もっと少なく読む

商品の説明

レビュー

"This is an important, readable, and provocative view of a field that has become politically charged. It helps redirect our attention from the rhetorical flourishes to the real cultural and pedagogical issues of the topic of literacy across cultures and languages." -- Alan C. Purves, Director, Center for Writing and Literacy, State University of New York at Albany

著者について

Bernardo M. Ferdman is Associate Professor at the California School of Professional Psychology, San Diego. Rose-Marie Weber is Associate Professor of Reading with joint appointment in Linguistics and Cognitive Science at State University of New York at Albany. Arnulfo G. Ramírez is Professor of Spanish and Linguistics and Chair, Department of Foreign Languages and Literatures, Louisiana State University at Baton Rouge.

登録情報

  • 出版社 ‏ : ‎ State Univ of New York Pr (1994/3/1)
  • 発売日 ‏ : ‎ 1994/3/1
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • ハードカバー ‏ : ‎ 350ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 0791418154
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0791418154
  • 寸法 ‏ : ‎ 16.51 x 1.91 x 24.13 cm
  • カスタマーレビュー:
    4.5 5つ星のうち4.5 2個の評価

著者について

著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
Bernardo M. Ferdman
Brief content visible, double tap to read full content.
Full content visible, double tap to read brief content.

著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう

カスタマーレビュー

星5つ中4.5つ
5つのうち4.5つ
2グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

まだカスタマーレビューはありません

0のカスタマーレビューおよび2のカスタマー評価があります。