中古品:
¥12,240 税込
配送料 ¥257 6月14日-25日にお届け(1 時間 4 分以内にご注文の場合)
詳細を見る
中古商品: ほぼ新品 | 詳細
発売元 Paper Cavalier JP
コンディション: 中古商品: ほぼ新品
コメント: ほとんど使用されていないようです。 海外からの発送のため、2—4週間程度でお手元に商品をお届けします。商品及びサービス等の質問は、日本語で対応いたします。
Kindleアプリのロゴ画像

無料のKindleアプリをダウンロードして、スマートフォン、タブレット、またはコンピューターで今すぐKindle本を読むことができます。Kindleデバイスは必要ありません

ウェブ版Kindleなら、お使いのブラウザですぐにお読みいただけます。

携帯電話のカメラを使用する - 以下のコードをスキャンし、Kindleアプリをダウンロードしてください。

KindleアプリをダウンロードするためのQRコード

何か問題が発生しました。後で再度リクエストしてください。

Illusion and the Drama: Critical Theory of the Enlightenment and Romantic Era ハードカバー – 1991/9/1

5.0 5つ星のうち5.0 3個の評価

Burwick examines the debate over illusion from Johnson to Coleridge in England, Diderot to Stendhal in France, and Lessing to A. W. Schlegel in Germany.

Although few critics still define illusion in contrast to reality, the essential distinction is between illusion as perceived reality and as hallucination or delusion. The concept of illusion as debated in contemporary critical theory has been shaped by developments that took place during the transition from Enlightenment to Romantic thought. Burwick provides a commentary on illusion in contemporary criticism, emphasizing the ways in which such critics as Husserl and Heidegger, Gadamer and Gombrich, Derrida, and Adorno have dealt with the subjective dimensions of aesthetic response. He describes two extreme positions that were asserted in the eighteenth century, the &;perfect illusion&; in which the work of art is perceived as reality and the insistence on a skeptical distance. He deals with various arguments that locate the source of illusion in the acting, in the audience, in the play, in the imagination, and in the staging effects.

Burwick devotes a chapter to two of the foremost Romantic critics of the drama Samuel Taylor Coleridge and August Wilhelm Schlegel. After clarifying the prominent issues discussed by their contemporaries and immediate predecessors, he shows the radical differences between the criticism of Schlegel and Coleridge, thus dispelling the charge that Coleridge&;s lectures on Shakespeare are marred by plagiarism of Schlegel&;s ideas.

続きを読む もっと少なく読む

商品の説明

著者について

Frederick Burwick is Professor of English and Comparative Literature at the University of California, Los Angeles. He is the author of The Damnation of Newton: Goethe's Color Theory and Romantic Perception (1986) and The Haunted Eye: Perception and the Grotesque in English and German Romanticism (1987), and editor of Coleridge's Biographia Literaria: Text and Meaning (1989).

登録情報

  • 出版社 ‏ : ‎ Pennsylvania State Univ Pr (1991/9/1)
  • 発売日 ‏ : ‎ 1991/9/1
  • 言語 ‏ : ‎ 英語
  • ハードカバー ‏ : ‎ 356ページ
  • ISBN-10 ‏ : ‎ 027100732X
  • ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0271007328
  • 寸法 ‏ : ‎ 15.24 x 2.46 x 22.86 cm
  • カスタマーレビュー:
    5.0 5つ星のうち5.0 3個の評価

著者について

著者をフォローして、新作のアップデートや改善されたおすすめを入手してください。
Frederick Burwick
Brief content visible, double tap to read full content.
Full content visible, double tap to read brief content.

著者の本をもっと発見したり、よく似た著者を見つけたり、著者のブログを読んだりしましょう

カスタマーレビュー

星5つ中5つ
5つのうち5つ
3グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

日本からの0件のレビューとお客様による0件の評価があります

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Amazon Customer
5つ星のうち5.0 Five Stars
2016年12月25日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Imprcable