The Cinema of Abbas Kiarostami

個数:

The Cinema of Abbas Kiarostami

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 297 p.
  • 言語 SPA
  • 商品コード 9780863565946
  • DDC分類 791.43

Full Description

Abbas Kiarostami's films - Close-Up, Life and Nothing More, Through the Olive Trees, Taste of Cherry (winner of the 1997 Palme d'Or at Cannes), and Ten - have taken their place alongside the masterworks of world cinema. Yet Kiarostami, the most influential filmmaker of post-revolutionary Iran, has produced a body of work that is as rooted in contemporary Iran as it is universal in appeal. Respected cinema historian Alberto Elena has used Iranian sources wherever possible and sought to frame Kiarostami's oeuvre within the context of the rich artistic and intellectual Persian tradition that has nourished the director. He examines his blending of fiction and reality, and his recurring themes of death, meaning in life, isolation, solidarity and the lives of women. Kiarostami's career, from his early days as an illustrator and graphic designer to his current master-status, is also explored - his adverts, short films, documentaries and features, as well as his collaborations, influences and critical reception both in Iran and internationally. The creative boldness of Kiarostami's work is matched by a structural precision that is virtually unparalleled in modern-day cinema. Elena's retrospective shows exactly how this most Iranian of directors has also come to assume a place in the pantheon of international cinema.