The Good and the True (Oxford Philosophical Monographs)

個数:

The Good and the True (Oxford Philosophical Monographs)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780198239444
  • DDC分類 110

Full Description

This book provides a radical alternative to naturalistic theories of content, and offers a new conception of the place of mind in the world. Confronting head-on the scientific conception of the nature of reality that has dominated the Anglo-American philosophical tradition, Michael Morris here presents a detailed analysis of content and propositional attitudes, based on the idea that truth is a value. In the course of this analysis, he rejects the causal theory of the explanation of behaviour and replaces it with an alternative which depends upon a rich conception of the behaviour we explain with reference to states of mind. According to the theory presented here, our understanding of other people is inextricably involved with our evaluation of what they do, and the objectivity of truth depends on the objectivity of moral goodness.

Dr Morris's lucid and detailed exposition of his controversial argument sounds an emphatic challenge to the naturalistic orthodoxy in areas as diverse as metaphysics, ethics, and cognitive science.

Contents

Notational conventions. Part 1 Metaphysics and content: philosophical theories and metaphysical schemes; conceptualism is Kantian; informativeness; scientism; a proposal for a scientific metaphysics. Part 2 The shape of a theory of content: what is a theory of content?; unified externalism; the explanation of behaviour. Part 3 An evaluative theory of content: the core of a theory; intrinsic assessability; truth and virtue; understanding people; word-meaning and opacity.

最近チェックした商品